Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılım. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Viewport
Blender’da viewport olarak adlandırılan alan, Blender arayüzünde kullanıcıların üç boyutlu nesneleri görüntüleyebildiği ve değiştirebildiği alanı ifade etmekte. Kullanıcıya sahneyi görüntülerken ihtiyacına göre kullanması için farklı görüntüleme modları (Solid, Textured, Wireframe, Rendered) ve perspektifler sunar.
Mesh
Blender’da mesh olarak adlandırılan şey, bir üç boyutlu nesnenin şeklini tanımlayan köşelerin (vertices), kenarların (edge) ve yüzlerin (face) bir araya gelmesi sonucu oluşan şekildir. Vertice olarak adlandırdığımız şeyler üç boyutlu uzaydaki noktalar, edge olarak adlandırdığımız şeyler bu noktaların birleşmesi sonucu oluşan çizgiler, face olarak adlandırdığımız şeyler ise üç veya daha fazla noktanın birleşmesi sonucu oluşan çokgenlerdir. Bunu daha net anlamak için bir küp hayal edin. Bu küp mesh dediğimiz şey oluyor. Bu küpü oluşturan altı tane karenin her biri face dediğimiz şey oluyor yani küpün yüzleri. Bu karelerin her birinde dört tane kenar bulunmakta. Bu kenarlar edge dediğimiz şey oluyor. Her bir kenar iki tane noktanın birleşmesi ile oluşuyor. Bu noktalar vertices dediğimiz şeyler oluyor.