Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Smoke Simulation
Blender’da smoke simulation ya da dilimizdeki karşılığı ile duman simülasyonu, duman, alev ve benzeri gibi efektleri simüle etmek için kullanılan bir tür fizik simülasyonudur. Kullanıcıların gerçekçi duman bulutları, ateş topları, patlamalar, atmosferik efektler ve benzerini oluşturmasına olanak tanır.
Sculpt Mode
Blender’daki sculpt modu ya da dilimizdeki karşılığı ile şekillendirme modu, farklı farklı şekillendirme araçlarının yardımıyla bir nesnenin şekli üzerinde oynayabildiğimiz bir moddur. Nesnenin geometrisi üzerinde itme, çekme, yumuşatma ve deforme etme gibi işlemler yapılabilmesine olanak tanır. Bu sayede kullanıcılar oldukça ayrıntılı modeller oluşturabilir.