Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Cloth Modifier
Blender’dacloth modifier ya da dilimizdeki karşılığı ile kumaş modifiye edicisi, kumaş davranışını simüle etmek için kullanılan bir modifiye edicidir. Cloth modifier, nesneye sertlik, sönümleme, sürtünme ve benzeri gibi fiziksel özellikler uygulayarak yerçekimi ve rüzgar gibi kuvvetlerle gerçekçi bir şekilde etkileşime girmesini sağlar.
Particle System Modifier
Blender’daparticle system modifier ya da dilimizdeki karşılığı ile parçacık sistemi modifiye edicisi, bir nesneden yayılan parçacıkları oluşturmak ve kontrol etmek için kullanılan bir modifiye edicidir. Particle system modifier, kullanıcıların emisyon hızı, parçacık boyutu, hız ve benzeri gibi özellikleri tanımlamasına olanak tanıyarak duman, alev, yağmur ve toz gibi efektler oluşturabilmesini sağlar.