Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Environment Texture
Blender’da environment texture ya da dilimizdeki karşılığı ile çevre, ortam dokusu, çevredeki ortamı ve aydınlatma koşullarını simüle etmek için kullanılan bir doku haritasıdır. Ortam dokuları, sahneler için arka plan görüntüleri, yansımalar ve ışık bilgileri sağlamak, gerçekçiliği artırmak için kullanılabilir.
Normal Mapping
Blender’da normal mapping ya da dilimizdeki karşılığı ile normal haritalama, bir nesnenin geometrisini artırmadan yüzey detayı eklemek için kullanılan bir tekniktir. Normal haritalama, nesnenin yüzeyinde tümsek, kırışıklık ve benzeri gibi ince ayrıntıları simüle etmek için normal map olarak adlandırılan bir dokunun kullanılmasını içerir.