Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Emission Node
Blender’da emission node ya da dilimizdeki karşılığı ile emisyon düğümü, bir materyalin yüzeyinden ışık yaymak için kullanılan bir araçtır. Emisyon düğümü, kullanıcıların parlayan nesneler, neon tabelalar, ışık kaynakları ve benzeri gibi doğrudan sahneye ışık yayan, kendinden aydınlatmalı nesneler oluşturmasına olanak tanır.
Transparent BSDF Node
Blender’da transparent BSDF node ya da dilimizdeki karşılığı ile transparan BSDF düğümü, isminden de anlaşılabileceği üzere transparan materyaller oluşturmak için kullanılan bir araçtır. Transparan BSDF düğümü, kullanıcıların transparanlık, kırılma ve yansıma gibi özellikleri kontrol ederek su, cam ve benzeri gibi materyalleri simüle etmesine olanak tanır.