Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Skin Modifier
Blender’da skin modifier ya da dilimizdeki karşılığı ile deri modifiye edici, bir iskeletin etrafında isteğe göre şekillendirilebilecek bir yüzey oluşturan bir araçtır. Başka bir deyişle iskeletin etrafında bir deri oluşturur. Genellikle karakter modelleri için temel bir şekil oluşturmakta kullanılır.
Ocean Modifier
Blender’da ocean modifier ya da dilimizdeki karşılığı ile okyanus modifiye edici, isminden de anlaşılabileceği üzere, gerçekçi okyanus yüzeyleri ve dalgaları oluşturabilen bir araçtır. Dalga yüksekliği, dalga yoğunluğu, oluşan köpük miktarı ve benzeri gibi okyanus dinamiklerini simüle etmek için kontroller sağlar. Bu nedenle gerçekçi su yüzeyleri oluşturmak için oldukça kullanışlı bir araçtır.
Barış Baran ÇİÇEK