Supreme Commander serisi benim için özel bir yere sahip. Serinin ilk oyunu olan Supreme Commander beni gerçek zamanlı strateji türüyle tanıştıran oyun oldu. Tabi 9-10 yaşındaki Barış strateji nedir çok bilmezdi ve genellikle güzel gözüken kocaman üsler inşa etmeye, devasa birimler üreterek ortalığı dağıtmaya odaklanırdı. Kafamda farklı farklı senaryolar uydurur ve bu senaryoya göre düşmanlar, müttefikler ve kendim üzerinde düzenlemeler yapardım. Örnek olarak düşman benden önce buraya ulaşmış, kocaman bir üs inşa etmiş olsun (Oyunun hilelerini kullanıp inşa ederdim bunu.) ve bende böyle güçlenmiş bir düşmana karşı mücadele edeyim. Tam tersini de çok yaptım. Önce ulaşmış ve güçlenmiş olanın ben olduğum ve düşmanların inşa ettiğim savunmaları geçip geçemeyeceğini izlediğim çok senaryo uydurdum. Bir noktada oyunun daha rekabetçi olan çok oyunculu kısmının farkına vardım ama başka oyuncular tarafından oldukça hızlı bir şekilde yok edilince kendi kendime oynamaya geri döndüm.
Oyunda Ne Oluyor?
Size ve düşmana ait ACU (Armored Command Unit) isimli özel komutan birimleri haritaya ışınlanır. Genellikle kazanmak için kendi komutan biriminizi korurken düşman komutan birimini yok etmeniz gerekir. Genellikle dememin sebebi bu kuralın düşmana ait her şeyi yok et gibi farklı seçeneklerle değiştirilebiliyor olması ama çok oyunculu oyunlarda değiştirildiğini pek görmezsiniz. Komutan birimi savaşabilmenin yanında inşa etme kabiliyetine de sahip yani haritaya ulaşınca onu kullanıp bir üs inşa etmeye ve güçlenmeye başlayacaksınız. Oyunda enerji ve kütle olmak üzere iki temel kaynak bulunmakta. Binaların inşası, birimlerin üretilmesi, kalkanların ve radarların çalışır durumda kalması ve benzeri her şey bu kaynaklara bağlı. Haritada bu kaynakları sağlayan çeşitli noktalar bulunmakta. Kaynaklar üretimin temelini oluşturduğu için kim daha çok noktayı ele geçirmeyi başarırsa ciddi bir avantaj elde etmiş oluyor. Daha güçlü binalara ve birimlere daha önce ulaşıp bunları daha bol ve hızlı şekilde inşa edebiliyorlar. Tabi bu avantaja sahip olmak oyunun kesin olarak kazanılacağı anlamına gelmiyor. Amaç düşman komutan birimini yok etmek ve bu amaca ulaşabilmek için kullanılabilecek oldukça fazla strateji var. Bu nedenden dolayı bir oyun başladı mı nereden ne şekilde döneceği belli olmaz. Sadece komutan birimini kullanıp hiçbir şey inşa etmeden bile oyunu kazanabilmek mümkün.
Supreme Commander: Forged Alliance
Supreme Commander: Forged Alliance (Bu noktadan sonra kısaca FA yazacağım.) ilk oyuna gelmiş bir genişleme paketi. FA, ilk oyunun hikayesinin sonrasında geçen bir hikâye modu, yeni bir ırk, yeni birimler, yeni binalar ve benzeri yeniliklere sahip. Bu yenilikler oyunu oldukça zenginleştiriyor ve çok daha eğlenceli hale getiriyor. Kişisel görüşüm serinin zirve noktasına FA ile ulaşıldığı yönünde. Daha sonrasında devam oyunu olarak Supreme Commander 2 çıktı ama FA oynarken aldığım tadı maalesef alamadım.